Acquisitie: Telefonische Afspraken Maken

Bezoek jij dagelijks klanten? Maak je daarvoor je eigen afspraken? Heb je moeite om lef te tonen voor een concrete afspraak? Dan is deze training een eyeopener voor jou. Het geld ligt op straat. Pak het maar!

Wat kun je na deze training?

Je leert door te vragen naar de kern: een afspraak. Drie keer ‘nee’ is ‘ja’:

  • Je belt altijd met een vraag of aanleiding naar de klant of prospect.
  • Je beantwoordt moeiteloos de vraag ‘wat heb ik aan een afspraak?’
  • Je leert achter de ‘nee’ van klanten of prospects te kijken.
  • Je laat je niet zomaar uit het veld slaan: je omzeilt tegenwerpingen.
  • Je weet hoe je een prospect warm kunt maken met koopmotieven.
  • Je droomt de koopvraag die uiteindelijk toch tot een afspraak leidt.

Voor wie?

  • Je werkt op een binnendienst, KCC of in een buitendienstfunctie.
  • Je maakt je eigen afspraken. Of je belt klanten voor een collega.
  • Je hebt soms moeite met het maken van afspraken voor acquisitie.
  • Je wilt leren de klant te overtuigen om jouw product te ervaren.

Werkwijze

Deze training duurt 2 dagdelen. In het eerste dagdeel leer je door te pakken naar een afspraak. Wat houdt de klant tegen? Wat moet jij doen voor een uur van zijn tijd? Alles wat je leert pas je direct toe in gespreksoefeningen en een ‘live’ telefoongesprek.

Tijdens het tweede dagdeel verdiepen we je kennis over koopmotieven. Wat heeft de klant aan jouw product of dienst? Wat levert het op? We maken een handige brug van Unique Selling Points (kenmerken) naar Unique Buying Reasons (klantvoordelen).

Studiemateriaal

Je ontvangt hand-outs met oefeningen. En samenvattingen met adviezen. Bovendien krijg je van iedere deelnemer meerdere cadeaus: persoonlijke feedback op je (oefen)gesprekken.

Praktische gegevens

  • De groep bestaat uit maximaal 8 personen.
  • De training duurt minimaal 2 dagdelen.
  • We organiseren de training bij jou op kantoor.
  • Je werkt uitsluitend met casuïstiek uit jouw eigen praktijk.
  • We werken in de training met een (vaste) telefoon met luidspreker.
  • Na de training krijg je minimaal een uur coaching-on-the-job.
  • Je kunt deze training individueel volgen. Of samen met je collega.

Past deze training bij jou?

Outbound bellen is altijd een uitdaging. Je hebt te maken met de perceptie van de ander. En je doet een beroep op je eigen emoties. Als de afspraak een feit is, voel je je een winnaar. Bel of mail met Chris. Hij maakt je graag wegwijs in telefoneren: inbound, outbound en zelfs koud!