Chatten Met Klanten

Snel communicatiekanaal hè? Kort door de bocht. Hoe gaat het bij jou? Verbaas je je ook over de ‘halve’ berichten die je soms ontvangt? Hoe vaak vraag jij om toelichting? Zet jouw chatvaardigheden op scherp!

Wat kun je na deze training?

Je leert de vraag-achter-de-vraag helder te krijgen. Op het beeldscherm!

  • Je zorgt ook bij dit snelle medium voor een warme begroeting.
  • Je kent de valkuilen van het gebruik van standaardfragmenten.
  • Je zet verschillende vraagtechnieken in tijdens je chatgesprekken.
  • Je weet bij welke vragen je de telefoon pakt en de chat afsluit.
  • Je vermijdt aannames. Je pelt eerst de klantvraag af.
  • Je checkt of de klant geholpen is met het antwoord-op-de-vraag.

Voor wie?

  • Je werkt op een binnendienst, KCC of klantenservice.
  • Je chat wekelijks met klanten die inbound vragen stellen.
  • Je hebt soms moeite met het achterhalen van de exacte klantvraag.
  • Je wilt leren hoe je servicegericht met klanten kunt chatten.

Werkwijze

Deze training duurt 2 dagdelen. In het eerste dagdeel leer je regie te nemen op zoek naar de klantvraag. Alleen als je de echte vraag kent, kun je succesvol helpen. Daarbij chatten we ‘live’ in een oefenomgeving. Je collega’s geven je opbouwende feedback.

Tijdens het tweede dagdeel verdiepen we je kennis over service en aannames. Hoe zet je het klantbelang centraal op het beeldscherm? Wanneer vul je de vraag voor de klant in? En wanneer niet? We oefenen totdat je ervaart wat je verbeterkansen zijn.

Studiemateriaal

Je ontvangt een hand-out met tips en een samenvatting. Daarnaast krijg je de basisafspraken over chatten vanuit jouw organisatie op papier.

Praktische gegevens

  • De groep bestaat uit maximaal 8 personen.
  • De training duurt minimaal 2 dagdelen.
  • We organiseren de training bij jou op kantoor.
  • Je werkt uitsluitend met casuïstiek uit jouw eigen praktijk.
  • We werken tijdens de training ‘live’ in een oefenomgeving.
  • Je kunt deze training individueel volgen als coaching-on-the-job.

Past deze training bij jou?

Zakelijk chatten gaat razendsnel. Letterlijk en figuurlijk. Het staat onder invloed van populaire taal uit de Social Media. ‘W8 ff’ schrijf je niet aan een klant. Maar wat wel? Bel of mail met Chris. Hij legt het je graag uit.