Crossmediaal Schrijven

Je maakt content voor de website, Facebook, Instagram, LinkedIn, de digitale nieuwsbrief en een papieren magazine. En je wilt met al die kanalen jouw merk versterken. Maar hoe knoop je nu alles goed aan elkaar? Hoe zorg je ervoor dat de lezer maar blijft doorlezen? Dat doe je door crossmediaal schrijven.

Wat kun je na deze training?
Na deze training stel jij jezelf altijd de volgende vraag vóórdat je zomaar een persberichtje typt: welk verhaal vertel je op welk kanaal en op welke manier? Jij weet alles van de technieken van storytelling:

  • Je leert op een nieuwe manier naar je onderwerp kijken.
  • Je kiest heel bewust voor een creatieve insteek.
  • Je hebt talloze schrijftechnieken in je rugzak.
  • Je schrijft met gemak pakkende titels en leads.

Je weet heel goed hoe je alle kanalen aan elkaar knoopt: crossmediaal schrijven:

  • Welk kanaal is het meest geschikt voor jouw verhaal?
  • Hoe schrijf je korte berichten voor social media?
  • Op welke manieren link je door: allerlei praktische ideeën.

Voor wie is deze training?
Deze training is voor professionals die veel schrijven. En die het leuk vinden om concreet aan de slag te gaan met het maken van crossmediale content.

Onze werkwijze
Je levert vooraf je leerdoelen en een eigen casus bij de trainer aan. Daarmee maken wij de training volledig op maat. Zo wordt het een feest van herkenning. Je ontvangt alle teksten en een samenvatting van de training. Handig om na te lezen!

Praktische gegevens

  • De groep bestaat uit maximaal 10 personen.
  • De training duurt 2 tot 3 dagdelen.
  • We geven de training bij jou op kantoor.

Past deze training bij jou?
Wat wil je bereiken? Wil je een training voor één persoon, voor een groep, voor een redactie? Alles kan. Bel of mail Liesbeth gerust. Ze brainstormt graag met je verder.