Klantgericht Telefoneren

Bel jij dagelijks met klanten en prospects? Zit je op een binnendienst of KCC? Wil je je telefoongesprekken een flinke impuls geven? Versterk jezelf: beïnvloed de uitkomst en sfeer van je gesprekken. Een regisseur bepaalt het verloop van het gesprek. Ga maar eens aan het stuur zitten!

Wat kun je na deze training?

Je leert alles over actief luisteren, vraagtechnieken en metacommunicatie:

  • Je weet in welke gespreksfase wie aan het woord mag zijn.
  • Je zet je vraagtechnieken met een gezonde dosis lef in.
  • Je pakt door met de juiste samenvattingen.
  • Je weet hoe je extra service verleent. En vriendelijkheid toont.
  • Je weet wat de beller verwacht: een antwoord op zijn vraag.
  • Je kent het effect van je stem: intonatie, timbre en snelheid.

Voor wie?

  • Je voert dagelijks telefoongesprekken in je huidige baan.
  • Je belt over een concrete producten of als dienstverlening.
  • Je werkt vanuit een binnendienst, KCC of klantenservice.

Werkwijze

Deze training duurt 2 dagdelen. In het eerste dagdeel kijken we naar de basis: hoe zijn je gesprekstechnieken? Vooraf lever je je leerwensen en cases aan. Tijdens het tweede dagdeel oefen je met lastige gesprekken. Denk aan klachten, boze bellers of klanten-die-weinig-zeggen.

Deze training is één grote oefening. Je leert door rollenspel, gespreksoefeningen en oefensimulaties. Wij stimuleren jouw groei door je ervarend te laten leren. Na de training weet je concreet met welke leerpunten je aan de slag kunt in jouw praktijk.

Studiemateriaal

Je ontvangt hand-outs met oefeningen. Je krijgt na afloop een digitaal overzicht met alle adviezen. Of een handige samenvatting voor op je bureau of naast je telefoon.

Praktische gegevens

  • De groep bestaat uit maximaal 8 personen.
  • De training duurt minimaal 2 dagdelen.
  • We organiseren de training bij jou op kantoor.
  • We gebruiken de groep als camera. Dus geen opnameapparaat.
  • Je werkt uitsluitend met (oefen)cases uit jouw eigen praktijk.
  • Na het laatste dagdeel krijg je coaching-on-the-job.
  • Je kunt deze training ook individueel volgen. In overleg bepalen we dan de duur van de training.

Past deze training bij jou?

Wat wil je veranderen? Welke woorden en stem horen daarbij? Wat is het effect van jouw nieuwe gedrag? Je ervaart het allemaal. Bel of mail gerust met Chris. Hij helpt je graag verder.