Hoe overtuig je een arts? Drie adviezen voor farmaceuten | Commercieel schrijven
/ Door: Liesbeth Louwerens

Hoe overtuig je een arts? Drie adviezen voor farmaceuten | Commercieel schrijven

Artsen hebben geen tijd. Geen tijd om naar jouw event te gaan. Zelfs geen tijd om jouw uitnodiging te lezen. Maar jij hebt een nieuw medicijn dat aandacht verdient. Hoe zorg je er nou voor dat ze toch tijd maken om jouw save-the-date te lezen? En hoe krijg je ze naar jouw bijeenkomst? Verkoop die avond! Drie adviezen om wervend te schrijven.

1. Trek de aandacht direct in de onderwerpregel
Benoem de voordelen van de bijeenkomst. Waarom zou een arts naar de informatieve avond willen komen? Kom-naar-deze-bijeenkomst-motieven zijn bijvoorbeeld dat de indicatie van een medicijn is veranderd. Of dat je met een bestaand medicijn breder kunt behandelen. Kortom, benoem wat de arts én de patiënten hebben aan deze sessie.

Zet “kom-naar-deze-bijeenkomst-motieven” in het begin van je uitnodiging. Wat heeft een arts of een patiënt eraan?

2. Maak de arts belangrijk
Je wilt heel graag dat de arts aanwezig is. Geef hem een podium. Plaats haar op een voetstuk. Schrijf letterlijk dat je de aanwezigheid van deze vakspecialist zeer op prijs stelt. En dat je die kennis wilt benutten. Bovendien zijn collega-artsen ook aanwezig. Twee vliegen in één klap: netwerken en leren.

Ook een dokter vindt het prettig om gezien en gehoord te worden.

3. Spoor aan tot concrete actie
De slotzin van je tekst heeft écht een functie. Hier trek je de arts over de streep. Adviseer duidelijk wat de lezer het beste kan doen. Waar kan de dokter terecht om zich op te geven? Maak het gemakkelijk: met één druk op de knop ben je aangemeld. Benoem daarna nog een extra voordeel van het congres.

Een call-to-action begint met een werkwoord. Net als een advies. Herken je de call-to-action in de onderstaande slotzinnen?

Werk je in de zorg of bij een farmaceutisch bedrijf?
Vind je commercieel communiceren een uitdaging? Bel of mail Chris dan eens voor een afspraak. Wervend schrijven is beïnvloeden. Wij helpen je graag bij het overtuigen van je lezers. Het is makkelijker dan je denkt!