Commercieel Schrijven

Je bent een expert in verkopen. Je weet precies wat jouw klant nodig heeft: aandacht én dat laatste zetje. In een gesprek gaat je dat misschien al prima af? Nu die offerte, webtekst of mailing nog! #Tip 1: reserveer altijd plek voor de klantwens. #Tip 2: koppel die wens aan een concreet advies. En #Tip 3: onderbouw dat advies met koopmotieven. Aha. Maar … hoe dan?


Wat kun je na deze training?

Jij weet precies hoe je je product of dienst kunt verkopen op papier:

  • Je hangt de vlag uit in de titel, heading of het onderwerp.

  • Je maakt concreet dat ‘alles wat je aandacht geeft, groeit’.

  • Je leert de klantvraag samen te vatten als een papegaai.

  • Je houdt de interesse van de lezer vast tot de laatste zin.

  • Je vertaalt unieke kenmerken van je product naar koopredenen.

  • Je schrijft actief en klantgericht in een eigentijdse schrijfstijl.

  • Je eindigt iedere offerte, mailing of webtekst met een actieregel.

  • Je verkoopt makkelijker je product door een heuse denkomslag.


Voor wie?

  • Je schrijft naar klanten, bijna-klanten (prospects) en suspects.

  • Je wilt anders schrijven om meer uit je sales te halen.

  • Je werkt bij een commerciële organisatie die wil groeien.

  • Je excelleert op een verkoopafdeling en je verlangt naar meer.

  • Je wilt écht opvallen met je commerciële teksten of folders.

  • Je werkt bij een dienstverlenende afdeling of commerciële organisatie.

  • Je hebt soms moeite met de taalregels.


Werkwijze

Om dit onder de knie te krijgen, heb je 2 dagdelen training nodig: online of bij jou op kantoor. Na het eerste dagdeel heb je ineens een nieuwe blik op commerciële teksten. En dat nieuwe inzicht kun je ook direct zelf toepassen. We leren je bouwstenen uit de verkoopcommunicatie. En we maken deze training op maat voor je: alle voorbeelden en oefeningen zijn gebaseerd op commerciële teksten uit jouw organisatie.


Untitled design (6).jpg

‘Onderbouw je advies altijd met koopmotieven. ’

Liesbeth Dohmen - Superscript


Studiemateriaal

Je ontvangt een hand-out met alle oefeningen. Je hebt feedback gekregen op minimaal één zelfgeschreven tekst. En je krijgt na afloop van de training de presentatie met de belangrijkste tips. In die handige samenvatting kun je alles nog eens rustig opzoeken. Wil je graag een boekentip ontvangen? Ook dat is mogelijk.


Praktische gegevens

  • De groep op kantoor bestaat uit maximaal 12 personen.

  • Een online groep via Teams bestaat uit maximaal 9 personen.

  • De training duurt 2 dagdelen.

  • Na afloop van de training vernietigen we alle vertrouwelijke teksten.

  • Je kunt deze training ook als een individueel volgen.

  • Heb je nog andere wensen? Alles is mogelijk.

Past deze training bij jou?

Wil je commercieel sterker worden? En de sfeer uit je gesprekken doortrekken naar het scherm? We versterken je (team) graag. Na een paar oefeningen beheers je meer kneepjes van het vak. Bel of mail ons gerust voor een commerciëlere pen.