Van online cv naar conversie. De drie levels op LinkedIn: hoe ver ben jij?
/ Door: Liesbeth Louwerens

Van online cv naar conversie. De drie levels op LinkedIn: hoe ver ben jij?

Ze zijn er nog: mensen zonder LinkedIn. Maar hoe netwerken die mensen eigenlijk? Wij kunnen ons natuurlijk allang geen werkend leven zonder LinkedIn meer voorstellen. Heb jij nog zo’n collega die weigert om een profiel aan te maken? Hoe help jij die nou de drempel over? Ik zou ze vertellen over de drie levels van LinkedIn.

Level 1: jouw online visitekaartje en cv
Relax, je hoeft niet direct een netwerker of blogger te worden. Als je online visitekaartje en cv maar op orde is. Wij zeggen tegen onze cursisten altijd dat je de why – how – what terug moet zien in je cv. Wat doe je? Waarvoor kunnen we bij je terecht? Wie ben je? En waarvoor kom jij zingend je bed uit ’s ochtends? Is het gelukt om een zo’n krachtig profiel te schrijven? Dan kun je door naar het volgende level. De netwerker.

>>> Ken je onze workshop Een Krachtig LinkedIn Profiel Schrijven al? In één ochtend schrijven we samen met jou een profiel dat perfect bij je past.

Level 2: gemakkelijk in contact blijven met je netwerk
“Ik zoek een vormgever die…” “He wat leuk dat je een project doet over…” Je kunt leveranciers zoeken. Je kunt ideeën opdoen. Je hoort over events. Als je een interessant netwerk opbouwt, komt waardevolle informatie op een presenteerblaadje naar je toe. En aangezien jij een zeer krachtig profiel hebt geschreven, word jij ook gemakkelijk gevonden door mensen die jouw professionele hulp goed kunnen gebruiken. Pas als jij je helemaal thuis voelt op het medium, mag je door naar het volgende level: zelf waarde toevoegen.

>>> Onze workshop Netwerken op LinkedIn maken we altijd helemaal op maat voor de deelnemers. Geen abstracte theorie, maar direct doen. Superleuk om samen met je commerciële team te volgen!

Level 3: zelf waarde toevoegen
Toegegeven, je moet wel een beetje commercieel zijn voor dit level. En een flinke dosis enthousiasme voor je vak hebben. Als jij je tijd liever uitzit tot je pensioen dan strand je op level 2. Niks mis mee. Maar wil je door? Dan vertel ik je graag wat waarde toevoegen is. Het betekent dat je zelf actief gaat posten. Dat je waardevolle informatie deelt. Wat zie jij in je dagelijks werk gebeuren? Waar kun je anderen mee helpen? Welke tips heb je voor ons?

>>> Ook hiervoor hebben we een compacte workshop. Leer in een dagdeel hoe je interessante en commerciële posts schrijft. Met jouw casussen gaan we concreet aan de slag.

Van online cv naar conversie. Op welk level zit jij?
Wat zou een krachtig profiel, een warm netwerk én een actieve stroom boeiende content opleveren? Moet ik jou nog overtuigen van LinkedIn? Bel me dan gerust!