Zo klikt iedereen op jouw titel

‘Je schermtijd was deze week 3.5 uur per dag’. Slik. We zitten meer op onze telefoon dan ooit. Een supermooie kans om je doelgroep te bereiken. Maar, dat gaat je met saaie content nevernooit lukken. Deze vijf tips helpen je bij het schrijven van een supergoede titel.

#HOWTO’S | Met deze tip klikken mensen gegarandeerd op jouw bericht

Ha! Daar hebben we er eentje te pakken. How to’s doen het goed. Samen met lijstjes. ‘Met deze vijf tips schrijf je nooit meer een saaie tekst’. ‘Zo val je 5 kilo af binnen 10 dagen’. Alles wat klinkt als een belofte, scoort goed op social media. Want zeg nou zelf. Dat wil jij ook, toch? Jouw zinnen overtuigen de lezer om door te klikken.

#LANGEKOPPEN | Lange titels scoren beter dan korte titels en dit is waarom

Je klikt lang niet alles aan wat je online tegenkomt. Het overvolle internet vraagt je selectief om te gaan met het verzamelen van de informatie die voor jou relevant is. En, een lange kop bevat meer informatie. Daardoor weet je beter waar je op klikt en kun je die selectie beter maken. Je wilt dus een concrete titel schrijven. En je lezer verleiden om meer te willen weten. Geef dus niet álles in je titel weg. Want dan is klikken niet meer nodig.

De beste kaas
of
De beste Nederlandse kaas voor bij de borrel
of
De beste Nederlandse kaas voor bij de borrel volgens Frans Camembert


#GEENCLICHÉAUB | Laat die clichés alsjeblieft achterwege

Het einde van het jaar is weer in zicht. De bloemen staan weer in bloei. Is het ook jouw goede voornemen om af te vallen? Gaap! Die eerste zin die uit je vingers komt, kun je vaak meteen weer doorstrepen. Probeer maar eens. Je tekst wordt er een stuk spannender door. En daardoor val je op tussen andere content. Liesbeth schreef er ook al eens over. Kijk maar.

#KIESGERICHT | Kies één schrijfstrategie per tekst

Wil je informeren? Breng je nieuws? Of wil je mensen overtuigen iets te doen? Ze vragen allemaal een andere manier van schrijven. Kies bewust voor één van deze strategieën. En maak op basis daarvan je tekst. Hoe je dat doet? Leer je in onze training Schrijven voor Social Media.

#BEELDEND | Want beeld trekt de aandacht

De visuele revolutie! Beeld is bepalender dan tekst om de aandacht van je lezer te pakken. Denk dus na over het beeld wat je bij je bericht plakt. Kappen met die foto’s van een zaal vol achterhoofden. Of gekleurde figuurtjes die elkaars hand vasthouden in een kring. Bah. Schrijf je een artikel over de verveling bij thuiswerken? Kom met creatieve content.

Kies niet voor dit beeld _gaapt_ Maar voor bijvoorbeeld dit beeld.jpg

Let’s go viral?!

Kun je niet wachten met de schrijftips voor jouw social berichten? En wil je niet alleen algemene tips, maar ook een trainer die zich in jouw praktijk verdiept? Bekijk de training Schrijven voor Social Media

Vorige
Vorige

Luister (gratis) mee naar alle tips van Superscript

Volgende
Volgende

De kunst van heldere teksten | Een verademing voor je lezer